Follow this blog with bloglovin

Follow Changemaker Volda

torsdag 2. desember 2010

Kulde og faklar osv

Where to start? Mykje aktivitet i gruppa i det siste. 1. desember er omme. Faklane har blitt tent og faklane har slokna (eller fyrstikken, i Markus sitt tilfelle.) Fakkeltoget som heile Volda må ha visst om grunna diverse avisinnlegg, flygeblad, anonse, avisinterju og konstant spamming på facebook, er no forbi.

Laurdag 27. november gikk 250 folk rundt i Volda med hiv/aids-sløyfe som Changemaker og Kirkens Nødhjelp delte ut. 1. desember møtte over 50 stk opp i det som skulle vise seg å bli eit fakkeltog som var like fint som det var kaldt. Og då snakker vi eit bra fakkeltog, tatt i betraktning at -15 grader ikkje berre er -15 grader i Volda. -15 grader føles kaldare her enn visse andre stader, i følge fjorårets geografilærar.

Les meir om toget både i Sunnmørsposten, Møre og Møre Nytt i dagane som kjem!


Samling av underskrifter

Kreativ HIV

Positiv til HIV-positive

Nokon av gledesspreiarane

Stand i Volda sentrum

http://www.changemaker.no/Aktuelt/Nyhetsliste/changemaker-markerte-verdens-aidsdag/


1 kommentar:

  1. Fine fine folk. Jeg blir så glad når jeg leser og ser bilder fra der forandringa virkelig skjer. Hjemme hos alle oss som jobber for en forandring. Og fyrstikken min var veldig fin. Men den varte litt kort.

    En liten hilsen fra klimaforhandlingene i Mexico. Det er ikke mye bra som skjer her. Men i går fikk vi en stor seier som i hvertfall annerkjente ungdom som en av de viktigste aktørene i hvordan takle klimaendringer og hvordan finne løsninger på problemet. Det var en skikkelig stas: http://blogg.lnu.no/blog/2010/12/vi-vant-vi-vant/

    Ellers er det kjipt å se at de rike landene fortsetter å være slappe i å love utslippskutt. Utslippskuttene som nå er lovet er bare halvparten av det som trengs for å nå FNs togradersmål. Og enda verre står det til om vi skal satse på 1,5gradersmålet som mange av de lavtliggende stillehavsøyene (og Changemaker) krever.

    Beklager at det ble mye klima på en så fin hiv og aids-bloggpost. Men jeg ble så gira av aksjonsbildene og så savna jeg aktivismen hjemme i kulda (ikke misforstå meg, jeg savner ikke kulda).

    Stor førjulshilsen

    og håper dere sprer julekalenderen
    www.oljeavhengig.no/jul

    SvarSlett