Follow this blog with bloglovin

Follow Changemaker Volda

tysdag 25. januar 2011

Barn av Jorda

Når jeg står ved vinduet kan jeg lukte-
Solens lys og vindens bris,
skogens farger og dalenes dis.
Alt dette kan jeg lukte.


Når jeg står ved vinduet kan jeg høre-
et løv løsner fra sitt tre,
skumringen hvisker om sne.
alt dette kan jeg høre.


Når jeg står ved vinduet kan jeg se-
Snøkledde topper og vide sletter,
stolte dyr i kveldssiluetter.
Alt dette kan jeg se.


Når vi står ved vinduet kan vi lukte-
Oljebrønnenes lys og byens bris,
kloakkens farger og bombenes dis.
Alt dette kan vi lukte.


Når vi står ved vinduet kan vi høre-
Et barn skilles fra sin mor,
skumringen hvisker drepende ord.
Alt dette kan vi høre.


Når vi står ved vinduet kan vi se-
Nedbrendte skoger og minelagte sletter,
døde menn i skumringssiluetter.
Alt dette vil vi ikke se.

Skrevet av Vegard Storvold  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar